29 Kasım 2010 Pazartesi

cikcik


bence ben kuşçu oldum. evet. baksanıza bi dürbüne 150tl vermek üzereyim. gözlemlistesi oluşturmaya başladım. kadıköye daha bi bayılır oldum. martıları ilk bakışta türlerine göre bilmeme çok az kaldı. tabii evet.
çok gezen mi çok okuyan mı bilir kısmının, gezemediği için okuyan kısmından, gerek doğa rehberi arazi kitabı olsun, gerek trakuş ailesi olsun artık isimden bahsedildikçe kuşların kendisi gözümün önüne geliyor yavaştan. tabii..
hatta rüyamda ibibikler, balıkçıllar, mukallitler görüyorum olm sen ne diyorsun.
zaten rüyadır beni evhamlandıran tamam kuşçu oldum dedirten.
artık rahat rahat feysçükten kuş gözlem sayfalarını layk edebilirim. oh yes.
bi de bugün sığırcıkları gördüm kadıköyde. geçen de gri balıkçıl görmüştüm yine kadıköyde. kadıköy beni şaşırtmaya devam ediyor. bu hafta da dürbün alacam işte o zaman kertiklere gel. üf yavrum.
dur lan yazayım kertoları :)
gümüş martı, ince gagalı martı, karabaş martı, gri balıkçıl, sakarmeke, sığırcık, serçe, ağaç serçesi, çam baştankarası, kızılgerdan, sinekkapan(hangisi bilmiyorum?), ak kuyruksallayan, yelkovan, karabatak, leylek, yeşilbaş ördek, balaban, şahin, kızıl şahin, ak kuyruklu kartal, kaya kartalı, atmaca, kerkenez, kızkuşu, güvercin, kumru, ebabil, kırlangıç, ağaçkakan, alakarga, saksağan, ekin kargası, leş kargası, kuzgun, ispinoz, saka...
evet net olarak gördüğümü hatırladıklarım bunlar. not almadığım için unuttum tabi ankaradaki ve erzurumdaki diğer gördüklerimi. dolayısıyla kendi kendimi kınıyor, bunu kabul etmiyor, oturmaya da bekleyorum. si yu.
( fotoğraf trakuştan alınmıştır. bkz. http://www.trakus.org/)

0 şahıs gencim güzelim diyor:

 
;