2 Aralık 2008 Salı

Ders çalışmayı eğlenceli hale getirmenin üfle püfleleri

Efenim..Yine yeni yeniden 'Ertesi güne sınavım var çalışmasam da ne yapsam' yazısıyla karşınızdayız. Baktım olmuyor, bari topluma bi faydam olsun dedim ve sizler için ders çalışmayı nasıl daha eğlenceli hale getirebiliriz diye düşündüm. Buna düşünerek yarınki sınavıma çalışmayı bi güzel erteleyebilecektim. O an için sevindikten sonra konumuza döndüm ve ahanda yazıyorum:
1. Ders çalışırken sıkılıyor musunuz? Sıkılmayın. Başka çareniz yok. Tabir-i caizse eşşşekler gibi çalışacaksınız. Sıkılmayın.
2. Eşşekler gibi çalışmaya kasıyorsunuz ve hala sıkılıyor musunuz? O zaman ara verin, demeyeceğim tabi ki. kasmaya devam edin. Eccük biraz daha kalmıştır orlarda bi kez daha okuyun hele. Sıkılmamaya devam.
3. Kendinize ufak ödüller yerine büyük ödüller koyun. Mesela "Olm şu sayfaya geleyim kendime araba alıcam lan!" falan deyin. Gerçekçi takılmayın o esnada. Bırakın sevinsin azıcık, gariban ruhunuz.
4. "Şuraya kadar geldim mi dünyayı kurtarmış oluyorum" cümlesi bende işe yarıyor, tavsiye ediyorum.
5. Arada bi kuru üzüm, dut pekmezi, çikolata, meyve, kebap falan yiyin. ama asla çekirdek yemeyin. bakın aha bi daha yazıyorum.Sakın çekirdek yeme. At onu yere. Ööğk. SAKIN HA.
6. Bütün bunları yaptınız, hala çalışmanız gerek ve hala sıkılıyorsanız, gidin saçınıza fön çekin bi değişiklik yapın. (değiştir beni voila!) Ya da çalışma ortamınızı yeniden düzenleyin. Minik hareketlerke feng shui dengelerini yaratabilir, açığa çıkan enerji sayesinde müthiş bir verimle çalışabilirsiniz. why not?
7. Eğer kütüphanede ders çalışıyor ve sıkılıyorsanız kimseyle konuşmayın, fısıldamaya çalışmayın. Kütüphanelerde fısıltı da ses kabul ediliyor. Kimseyi obsesif yapmak istemezsiniz, öyle değil mi?
8. Elinizi eteğinizi fani işlerden çekip derse hiç başlıyamıyorsanız, sıkılma raddesine gelmeden dersten soğuyorsanız şöyle bi felsefeye girin: O kağıttaki/kitaptaki yazılar milyorlarca insanın hayatını kurtaracak. Evreni kurtarmaya var mısın yok musun?

Bütün bu muhabbetlerden sonra, şimdi Uygulamalı Sitolojiye çivileme bi atlayış yapıp sabaha kadar çılgınca ders çalışmaca yapmaca vaktidir. Tenk yu for çuusing as. 

4 şahıs gencim güzelim diyor:

mermelekedi dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
mermelekedi dedi ki...

kurbanlar, akan kanlar, bayram ve tatil hiç mi ilham verimyor kızım. istanbul yaramıyor sana valla! kesildi yazılar

Burcu Yağmur Kabaalioğlu dedi ki...

tek yorumcum, dolayısıyla bildiğim tek okurum, mervem!
en kısa zamanda yazacağım buralara.. şimdilik yan gelip yatıyorum.. bayramsonrasısınavlarını düşünmeden keyif çatıp uyuyorum bisürü...
ama yazacam.. az kaldı.. hissediyorum..
öpenzi bebük

Unknown dedi ki...

"Bu sayfadâki yazılar dünyayı kuryaracak" cümlesindn sonra sabaha kadar dets çalışmıycak adam tanımıyorum

 
;