23 Mart 2009 Pazartesi

aşçı da aranıyor

abicim. bi kabak, bi havuç, bi patates. sebze çorbasına niyetliyim. bizim evde hiç pişmez nerdeyse. gurbette tattım sevdim. bu akşam da niyet ettim yapayım dedim. sebzeleri rendeledim. tencereye biraz yağ koydum. bu rendelediklerimi attım üzerine. krema koydum. hani kremalı sebze çorbası derler ya. neyse. biraz tuz. tabi su da ekledim. rengi bi kere böyle yeşil mi desem sarı mı desem garip bişi oldu. bi de sebzeler fazla gelmiş, 1 kabak, 1 havuç, 1 patatesle 4 kişilik ailenin 2 aylık yemeği çıkarmış. 15dkdır pişiyorlar. tatmaya korkuyorum. zira burada yediklerimle görüntüsünün bile alakası yok. altını kapattım ocağın hala fokurduyor kendisi. of.
kalktım demin. ne halde bi bakayım dedim. böyle kıvam alır gibi olmuş. durdum sustum gülümsedim. azıcık koydum kaseye. bakıştım bi. tadına baktım. aslında kötü olmamış tadı. ama mayhoş'taki lezzeti tutturamadım. orada da geçen seneden beri yapmıyorlar. geçen sene de kışın 1 kez yapmışlarda o da benim ısrarım üzerine. en kısa zamanda gidip soracam tarifi. söylemezse usta na bu tencereyi kapılarına dökerim acımam.
bi daha tattım çorbayı. tövbe estağfurullah. bi daha doğaçlama çorba yaparsam namerdim. bildiğim şeyi yapacam arkadaşım. şehriyeli domates çorbası(suyu), bisürü soslu makarna (ki onda iyiyim), sosisli patatesli sulu yemek (adı yok, doğaçlama yapıp da tutturduğum tek yemek) , menemen, pilavlar. evet abi.
Ayva tatlısı, yalancı tavukgöğsü, karnıyarık, sebze çorbası, böyle mantarlı etli yemekler, kuşbaşı etli taze fasülye, mantarlı börek, süpersalata, süperdiğerçorbalar yapmasını bilen bir aşçı arıyorum. ssk, yol, yemek falan beklemesin. beraber yemek yeriz. bulaşıkları ben yıkarım. sonra dizime yatar bi hikaye anlatırım.
ah anacum. özledim uleyno ev yemeklerini!

4 şahıs gencim güzelim diyor:

Unknown dedi ki...

ayva tatlisinda iyiyimdir, rakip tanimam hatta :D canimi cektirdiniz genc bagyan ;)
opucujkler

Burcu Yağmur Kabaalioğlu dedi ki...

oouu.. ayva tatlısında iddialı bağyanlara bayılırım. ayvalar tükenmeden yapın da yiyelim cerenanım...

melike dedi ki...

ablamdan öğrendim bugün bunu.o sosisli tuhaf yemeklerden(!) yapıcağına şuraya bak bari.
ııyyy;)
http://www.ogrencimutfagi.com/

Burcu Yağmur Kabaalioğlu dedi ki...

site güzelmiş meliyka pükpük. emme velakin o sosisli patatesli yemeğimi bi köşeye atamam. atamam anlıyor musun! o benim uydurduğum ilk yemek. uydurup da lezzetli yapabildiğim tek şey tamam mı!
bu akşamki çorba denemesinden sonra ruhumda tarifsiz yaralar açıldı hem.(hemoglobin)

 
;